Tilbyder Casinoonline.dk de bedste fordele til eksisterende kunder i Danmark?

Oversigter over aktuelle bonusser, kampagner og fordele har i mange år været et førende konkurrenceparameter for hjemmesider, der sammenligner casinoer i Danmark. For brugerne kan de give et belejligt overblik, så man ikke selv skal indsamle tilbuddene fra en masse forskellige sider.

Opgaven er dog også tidskrævende. At kunne bevare overblikket over de mange fordele, der florerer på markedet, og at kunne fremstille dem på en retvisende måde på ens egen platform, er da heller ikke noget, som alle sammenligningssider beskæftiger sig med. Nogle vælger at fokusere mere snævert på velkomsttilbud eller andre parametre.

En af de sider, der også løbende opdaterer med fordele til eksisterende kunder, er Casinoonline.dk. I denne artikel kigger jeg nærmere på de fordele, som vi finder på deres hjemmeside.

Overskuelighed og præcise oplysninger

Oversigter med aktuelle kampagner fungerer bedst, hvis de præsenteres på en overskuelig måde. Længere afsnit med relevant kontekst, flere oplysninger om de specifikke tilbud og generelle informationer om de forskellige kampagner kan være et fint supplement, men hvis intentionen med besøget er at finde aktuelle kampagner og fordele, skal det placeres øverst på siden.

Jeg er godt tilfreds med den måde, som Casinoonline.dk har organiseret deres oversigt over aktuelle kampagner. Det særlige ved disse tilbud er, at de er tidsbegrænsede, og derfor har man også valgt at fremhæve kampagnens tidsbegrænsning med den mest tydelige skrifttype. Det er sågar angivet helt ned til det præcise klokkeslæt. Opslagene inkluderer også de vigtigste detaljer om kampagnen, et link til casinoet og de mest centrale vilkår og betingelser. En sådan udførlighed sparer en del tid i forhold til et enkelt klikbart link, hvorefter man skal ind på hjemmesiden for at læse om de nærmere detaljer.

Siden har også et afsnit med kommende kampagner, så besøgende kan holde sig opdateret med fremtidige kampagner. Begge dele indikerer tydeligt, at siden vedligeholdes jævnligt, og at den ikke fyldes ud med generiske tilbud, der enten er udløbet, eller som slet ikke henvender sig til eksisterende kunder.

Sidstnævnte er helt afgørende. Man kan hurtigt finde lignende sider, der reklamerer med eksisterende kampagner, hvor det er misvisende. Det er ikke tilfældet her, og der reklameres også kun for kampagner på casinoer med dansk licens.

Kompetente eksperter og danske skribenter

Når man formidler oplysninger om onine casino i Danmark, kræver det en del indsigt i markedet. Mange iGaming-sider opererer på tværs af landegrænser, og de har ikke nødvendigvis skribenter med alle de sprogkundskaber, som man kunne ønske. Når det er tilfældet, bærer indholdet præg af det.

Et nicheprodukt, som fordele og kampagner til eksisterende spillere, kræver, at man indsamler oplysninger fra de mere end 100 spiludbydere, der opererer på det danske marked. Det kræver et stort kendskab til udbyderne, og hvis man beskæftiger sig med dette, er man typisk tilmeldt e-maillister fra mange forskellige casinoer, mens mange også konsulterer tredjeparter og har direkte kontakt med markedsføringsteamet hos udbyderen.

Der er ikke rigtig nogen vej udenom, at man skal have danske medarbejdere. Selvom Casinoonline.dk er ejet af en udenlandsk virksomhed – hvilket i og for sig er ganske udbredt i branchen – er det en dansk redaktion, der står for den daglige drift. Alle skribenterne har deres egen profil, hvor man bliver præsenteret for en samlet oversigt med deres artikler og relevant baggrundsviden.

Her kan vi se, at siden med kampagner til eksisterende spillere bestyres af Mette Jensen, der forfatter størstedelen af indholdet om online casino-branchen, kampagner og bonusser. Hendes profil fremhæver netop en universitetsbaggrund og mere end ti års erfaring hos Casinoonline.dk, og hvordan det har rustet hende til at foretage den research, som er nødvendig.

Det redaktionelle ansvar er dog placeret hos Niels Peter Hedegaard, der fungerer som redaktør på hjemmesiden. Han står for at redigere enkelte artikler, faktatjekke indholdet og at udvikle den redaktionelle linje, som bliver fremlagt andre steder på hjemmesiden. Her står det klart, at man stræber efter at skabe indhold, der lever op til publicistiske standarder. Hjemmesiden er da også struktureret som et klassisk online medie, og det indeholder også en sektion med aktuelle nyheder.

Theis Antonsen har sin ekspertise i at skrive om de forskellige casinospil, som også bliver anmeldt på siden. Emilie Søgaard er den førende autoritet i regulering og anden lovgivning vedrørende online casino i Danmark, som også er relevant, når man driver en sammenligningsside.

Brugen af danske eksperter med klart afgrænsede fokusområder giver umiddelbart et positivt indtryk. Siden er fyldt med diverse anbefalinger, og det tilføjer en del til troværdigheden, når man kan se, hvor de kommer fra.

Spørgmål og henvendelser

Casinoer er notorisk kendte for at promovere deres kundeservice, som var det en præstation i sig selv. Det ér dog et vigtigt element,  da spil på nettet involverer personfølsomme oplysninger og i mange tilfælde en del penge, så muligheden for at kunne kommunikere med kompetente medarbejdere, hvis der opstår problemer, er helt afgørende.

Sammenligningssider har også en interesse i at tilbyde hjælp til brugerne. Mange besøgende er nysgerrige, og hvis man leder efter en bestemt kampagne, kan det være hjælpsomt med noget hjælp fra en ekspert. Da alle skribenter hos Casinoonline.dk har deres personlige e-mail tilknyttet til deres indlæg, kunne jeg skrive direkte til dem for at høre om de kampagner, som de promoverer til eksisterende spillere.

Oplevelsen af at kunne kommunikere direkte med den pågældende skribent var rigtig god. Hvis sådanne henvendelser havner i en general postkasse og skal varetages af en kundeservicemedarbejder, er chancen for et hjælpsomt svar noget mindre, end når man kommunikerer direkte med skribenten

Vigtigheden af relevant og velskrevet indhold

Indhold kan være mange forskellige ting, og hvor vellykket det er, afhænger af målgruppen. Hvis man henvender sig til erfarne spillere, er det overflødigt at forklare de mest grundlæggende begreber, mens nybegyndere er bedre tjent med en grundig introduktion. Derfor er det heller ikke muligt at vurdere kvaliteten af indholdet, hvis ikke man kigger på sammenhængen.

Indhold om fordele og kampagner for eksisterende kunder henvender sig til en bred målgruppe. Det er alle de brugere, der typisk er oprettet på mange casinosider, og som leder efter noget ekstra værdi. Intentionen med deres besøg er ret åbenlys, de vil have et overblik, der kan bruges til noget.

Denne del af Casinoonline.dk fungerer også fint. Der bruges tydelige knapper og faktabokse til at fremhæve de forskellige kampagner, men det gøres på en måde, hvor det ikke nødvendigvis implementeres i teksterne. Dette skaber en adskillelse af det helt kommercielle indhold – hvor enkelte kampagner fremhæves – og den mere dybdegående udlægning af kampagner generelt, hvor man får den relevante baggrundsviden.

En sådan adskillelse hjælper med at skabe en god dynamik på hjemmesiden, hvor det ene ikke slører for det andet.

Plads til forbedringer?

Mens den stærke redaktionelle proces bidrager til oplysende læsning og overskuelige oversigter, har Casinoonline.dk ikke valgt at prioritere de noget hurtigere formater, hvor man konfronteres med dusinvis af aktuelle tilbud uden yderligere kontekst. Der er ingen tvivl om, at nogle brugere besøger hjemmesiden med denne hensigt, og det kan derfor fremhæves som en svaghed.

Her kunne man med fordel eksperimentere med nogle forskellige formater, hvor enkelte sider indeholder alle de eksisterende fordele til nuværende spillere på en mere direkte måde. Det kunne være en oversigt, hvor tilbuddet ikke bliver uddybet, eller hvor man bliver taget direkte videre til udbyderens hjemmeside uden den store kontekst.

Fravalget af dette virker som et klart redaktionelt valg, og det passer fint med det generelle format på hjemmesiden. Jeg er dog af den overbevisning, at man sagtens kan kombinere forskellige formater og dermed udvikle indhold, der passer bedre til forskellige besøgende. I sidste ende er det nok en smagssag, hvor Casinoonline.dk står fast på deres valgte linje.

Konklusion

Med anmeldelser, bonusoversigter og guides giver Casinoonline.dk en fin introduktion til de fordele, som også eksisterende kunder på danske casinoer kan opnå. Indholdet er organiseret på en overskuelig og transparent måde, og så opdateres hjemmesiden løbende med nye kampagner, der henvender sig direkte til de eksisterende kunder.

Tilbyder siden de bedste fordele til eksisterende kunder i Danmark? Her afhænger svaret mere af, hvad man prioriterer som spiller. Casinoonline.dk har en klar spidskompetence i at levere opdateret indhold, der er skrevet af erfarne skribenter, som har den nødvendige indsigt i det danske marked. Der er styr på den redaktionelle proces, og siden lever op til krav (og mine forventninger) til tydelige forklaringer af de vilkår og betingelser, der er knyttet til kampagnerne.

Andre vil foretrække et større udvalg af kampagner, mens nogle også vil besøge siden med det formål at finde eksklusive kampagner. I sidstnævnte tilfælde går man tomhændet hjem, men den overordnede vurdering handler mest af alt om, hvad man leder efter.